Rezervace – rezervační systémy
Rezervace – rezervační systémy
1. Rezervace
– rezervace ubytování, společenských prostor nebo jiných hotelových služeb je právní úkon
(vymezeno všeobecnými a speciálními předpisy a ustanoveními)
– smlouva vzniká v momentu, kdy je jakýmkoliv způsobem potvrzena rezervace
– porušení smlouvy = potvrzená rezervace není včas zrušena nebo host u jakých koliv důvodů
nedojede
– storno rezervace je nutné do 18:00 hodin dne před stanoveným příjezdem
– zahraniční praxe je v tomto ohledu značně přísnější než naše
– skupinová turistika má přísnější kritéria /jedná se o větší objemy kapacity i financí = rezervace
je nutno rámcově i detailně zpracovat a především je nutná písemná korespondence s přesným
vymezením sankcí pro případ nesplnění smluv. podmínek
– stanovení storno podmínek = stanovení storno lhůty = do kdy bude storno služeb provedeno
bez nároků na úhradu postupně s krátícím se termínem
dohodnutého příjezdu a možného vzniku storna ubytování se
zavádí penále, které se s datem smluvního termínu zvyšuje.
– storno lhůty na ubytování i jakékoliv jiné rezervované a potvrzené služby je vhodné řešit
písemnou formou a mohou být rozdílné dle typu zařízení / většina firem tyto skutečnosti uvádí
podrobně na vrubu potvrzení nebo smlouvy proto, aby zákazník byl plně informován o
následcích neplnění. Jedná se většinou o předtištěné formuláře!
2. Rezervační systémy
– hotel musí denně pečovat o svoji ekonomickou budoucnost
– marketingová činnost každého hotelu má odlišný systém
– napojení na účinný rezervační systém je nutností a součástí obchodní politiky hotelu
– RS běžný – denní, neorganizovaný = řídí sám hotel prostřednictvím vedoucí recepce – musí být
smluvně podložen pro skupinovou turistiku / musí být prováděn s rozumem a
s ohledem na zákazníka (vlastní marketingová činnost)
– napojení na RS nebo několik RS = vytvoření účelné rezervační sítě = požadavek výkonné
výpočetní techniky, jasný denní přehled o volných
kapacitách