Strategie hotelu
Růst – Hotel nechce v tvorbě zisku stagnovat a proto se stále snaží získávat pro své produkty nové trhy a současně intenzifikuje trhy na kterých je již zastoupen. Intenzifikace v našem případě znamená stále hledání a navazování nových kontaktů, které umožní hotelu své služby prodat za co nejvyšší ceny. Tato strategie je velmi nákladná, protože v tomto oboru podnikání předpokládá velké náklady za stánky na veletrzích, propagaci, inzerci apod. Hotel Bolton je schopen tuto strategii uplatňovat, protože je součásti kapitálově silné firmy.
Konkurenceschopnost – využívat především různé formy necenové konkurence prostřednictvím rozšiřování služeb, jejich zkvalitňování, sledování nových trendů atd.
Minimalizace nákladů – jde o snižování nemzdových nákladů. Tato strategie předpokládá pravidelné vyhodnocování a porovnávání cen dodavatelů. Příkladem uvedené strategie je nákup nové telefonní ústředny a přechod k Aliatelu, který sníží náklady za telefonní poplatky až o 70%.
6. Závěr
Při hodnocení incomingu v rámci České republiky, Karlovarského kraje i hotelu Bolton v Mariánských Lázních se prokázalo, že incoming jakožto aktivní součást zahraničního cestovního ruchu má nezanedbatelný vliv na ekonomiku České republiky a velký vliv na rozvoj karlovarského regionu. Ve světě je považován cestovní ruch za odvětví budoucnosti s ohledem na multiplikační efekt doprovázející jeho rozvoj. Často bývá označován za nejvýznamnější odvětví, ve kterém vzniká nejvíce pracovních příležitostí. Mimo zaměstnanosti ovlivňuje podstatným způsobem dalších zhruba pět oblastí: podílí se na tvorbě hrubého domácího produktu, pozitivně ovlivňuje platební bilanci státu, tvoří příjmy státního rozpočtu, má vliv na příjmy místních rozpočtů a jeho rozvoj podporuje investiční aktivity. Z toho všeho vyplývá i význam cestovního ruchu pro rozvoj regionů. Proto je důležité cestovní ruch důsledně podporovat a snažit se o jeho rozvoj.
Literatura
[1] Petr Cimler a kol.: Obchod a služby (skriptum), 1. vydání, Plzeň 2001, ZČU, 167 stran, ISBN 80-7082-795-5
[2] Svaz obchodu ČR: Tisková zpráva z 3. ročníku celostátní konference o cestovním ruchu
Další zdroje:
[3] ČSÚ: Kraj v číslech (Statistika Karlovarského kraje na serveru ČSÚ)
[4] Server Ministerstva pro místní rozvoj