Recepce
Recepce
Recepční služby:
1. dílčí činnost na úseku recepce
• rezervace pokojů
• příjem hosta
• přidělování pokojů
• registrace hostů
• směnárenská činnost
• inkaso za ubytování
• vydávání klíčů od pokojů
• předávání pošty
• vyřizování vzkazů
• nošení zavazadel
• podávání informací
• zajišťování služeb v hotelu
• zajišťování požadavků hosta mimo hotel
• telefonní, telefaxové a jiné komunikativní služby
• kontakt s CK, leteckými a dopravními společnostmi
Ve velkých hotelech jsou tyto činnosti členěny na samostatné úseky dle úrovně technického zázemí = úroveň tohoto vybavení ovlivňuje rychlost odbavení hosta a vyřízení jeho požadavků a přání.
2. příklad ideálního členění recepční pracovní linky
→ halová služby s úschovnou zavazadel
→ telefon, fax, internet
→ hotelová vrátnice
→ recepce a registrace hostů
→ pokladna, směnárna a fakturace
→ rezervační oddělení
→ akce, sympozia, kongresy apod.
→ CK, letecké společnosti
Požadavky na uspořádání recepčních služeb jsou podmíněny prostorovými možnostmi. Takto organizované hotelové služby vytvářejí specializaci pracovních úkonů na pracovištích, kt. si nejsou vzájemně podřízena ani nadřízena, ale tvoří jeden kolektiv služeb. Počty pracovníků vychází především z úrovně technického vybavení jednotlivých pracovišť. Využití počítačové techniky v hotelovém průmyslu a rozvoj telekomunikační techniky umožnil snížení počtu pracovníků = sloučení některých služeb (moderní výtahy nepotřebují služby výtahářů apod.)
Další služby: