Profily vzniklé pouze v cestovním ruchu
Profily vzniklé pouze v cestovním ruchu
Průzkumy v jednotlivých zemích nalezly nové profesní profily operující výhradně v oblasti cestovního ruchu, konkrétně v hotelnictví. Většina těchto profilů se nalézá v operační oblasti speciálních služeb.
Manažer slavnostních příležitostí
– je odpovědný za organizaci a kontrolu slavnostních příležitostí, zejména sportovních akcí. Jeho práce zahrnuje uvítání účastníků, vysvětlení jejich funkce, organizování programu akce podle vkusu účastníků a podle jejich schopností, představení základní myšlenky připravované akce.
Hotelový poradce
– poskytuje hostům informace o hotelových aktivitách, obecné informace o hotelu. Má na starosti evidenční kartu na identifikování hostů. Kontaktuje hosty a domlouvá schůzky, na kterých může prezentovat aktivity organizované pro hosty.
Zprostředkovatel kulturních záležitostí
– vytváří možnosti, jak se setkávat s uměním a historií v dané oblasti, pomáhá vytvořit systematickou a koordinovanou linii mezi nabídkou a poptávkou.
Manažer cateringu
– je odpovědný za plánování a koordinaci všech fází potřebných k založení cateringového obchodu. Identifikuje a definuje, jaké typy produktu a pokrmů se budou nabízet. Využívá metod obchodního managementu.
Koordinátor kvality
– je odpovědný za zajištění poskytování služeb vysoké kvality, spokojenosti hostů a hotelového personálu. Provádí analýzu dotazníků vyplněných hotelovými hosty.
Kulturní manažer
– organizuje pro hosty všechny druhy aktivit (sport, hry, sociální a kulturní aktivity, programy pro děti). Tato profese se vyskytuje pouze v sezónních hotelech.
Manažer ubytování
– plánuje a kontroluje všechny služby spojené s ubytováním, rezervováním, prací na recepci, housekeepingem atd. Monitoruje prodej pokojů, úroveň ubytování a cenové změny. Navrhuje schéma nabídky a prodeje pokojů, cen a tarifů. Kontroluje kvalitu ubytovacích služeb.