Hotelový lístek
Hotelový lístek:
– má delší dobu platnosti, malý formát
– jsou v něm uvedeny snídaně, pokrmy nabízené nepřetržitě i během dne, nápoje
– sortiment je přizpůsoben poptávce hostů na straně jedné a technickým i personálním
možnostem na straně druhé
– objednání může být osobní, telefonické nebo písemné (formou vizitky)
– v hotelech, kde není etážový servis zaveden jako samostatné středisko, může objednávky od
hostů přijímat např. vrátnice nebo recepce
Visačka:
– především na objednání snídaní
– vyplní se číslo pokoje, počet osob, datum, jméno a čas servisu
– označí se požadované pokrmy a nápoje
– bývají na dveřích většinou do 4. hodiny ranní
– slouží jako doklad pro zúčtování
Technika etážového servisu:
– na platě 1 až 2 hosté
– při větším počtu osob předem prostřeme a podáváme pokrmy podle pravidel jednoduché
obsluhy
– na udržení teploty používáme poklice, ohřívače, flambovací vozíky
– možnost použití open barů a nabídkových stolů
– na větší množství plat jsou vhodné etážové vozíky (cca 8 plat) a přepravní skříně (až na 30 plat)
– dalším technickým řešením jsou malé pojízdné stolky, které v přípravně kompletně vybavíme,
dopravíme do pokoje a po přistavení židlí mohou okamžitě konzumovat
Zúčtování:
– pravidla jsou přesně stanovena vedením každé provozovny
– na úvěr (host účet podepíše a číšník ho nechá v recepci zaknihovat), na stravenky vydané hotel.
recepcí za hotové nebo bezplatně při hotel. penzi
Jednou z možností racionalizace etážového servisu je vhodně sestavený sortiment na hotel. lístku s případným časovým omezením.
Ostatní služby roomservisu:
– pojízdné bary (aparmá)
– minibary
– prodejní automaty