Lázeňské služby
Lázeňské služby
1. příjem pacienta – uskutečňuje se podle kalendáře nástupu. Pacient se hlásí v láz. přijímací
kanceláři, kde předloží poukaz na lázeňskou léčbu, „obyčejně“ zaplatí
lázeňský poplatek a je mu vystaven lázeňský průkaz.
2. vyšetření a léčba – vstupní a výstupní lékařská prohlídka
3. ubytování pacientů – pacienti jsou ubytováni v lázeňských domech, kde dodržují pravidla
domácího řádu. Domácí řád je zaměřen na dodržování klidu, k odpočinku
a spánku.
4. stravování – při nástupu do lázní je každému pacientovi přidělena určitá dieta. Je zpracováno
11 druhů základních diet, dietní sestra zpracovává jídelní lístky na jednotlivé dny.
5. kulturní a společenské služby – besedy, přednášky, promítání filmů, pořádání tématických
zájezdů. Všechny tyto služby nesmějí v žádném případě
narušit léčebný režim.
Úkoly městských úřadů v lázeňských místech
Ve větších lázeňských místech zřizují městské úřady „komise lázeňství a CR“, které zajišťují zejména tyto úkoly:
→ sledují, zda se dodržují předpisy o ochraně přírodních léčivých zdrojů
→ spolupracují na přípravě strategie rozvoje města
→ sledují, zda je věnována péče udržování čistoty a osvětlení všech prostranství a zařízení
v místě
→ vyjadřují se ke kulturnímu programu ve městě
→ projednávají propagaci lázeňského místa a podávají návrhy na zvelebení
→ sledují, jak jsou návštěvníci lázní spokojeni s péčí, která jim je věnována
Městské úřady vybírají zprostředkovaně od návštěvníků tzv. lázeňské poplatky, které jsou využity na ochranu a rozvoj lázní na zdokonalování provozu lázní, na zvelebení lázeňského místa (parky, cesty) a na propagaci lázní.
Lázeňský statut = vyhláška, která vymezuje rozsah vnitřního lázeňského území a stanoví
potřebná ochranná opatření