Program rozvoje kraje – rozvojové priority
V souladu se Strategií rozvoje Jihlavského kraje (zpracovala společnost GaREP spol. s r.o., březen 1999), která označila cestovní ruch za jeden ze svých strategických rozvojových směrů jsou nyní zvažovány a doporučovány základní rozvojové priority pro podporu cestovního ruchu v rámci budoucnosti kraje Vysočina.
Základní filosofií pro potenciální rozvoj cestovního ruchu musí být nabídka vlastních turistických produktů a programů či aktivit, založená především na jejich jedinečnosti a atraktivnosti. Je tedy na zvážení všech významných aktérů v kraji, zda tyto šance mají a jsou schopni jich postupně využít. Aby bylo možné turistické produkty vytvořit a úspěšně je nabízet, je nutné vytvořit pro tyto záměry nezbytnou organizační strukturu (pro sestavení produktu, jeho marketing, reklamu, propagaci, prodej). Produkty se budou skládat z nabídky mnoha subjektů především z řady malých a středních podnikatelů. Aby produkty úspěšně probíhaly, je rovněž nutná cílená podpora subjektům MSP, a to zejména při základních investicích či rekonstrukcích do určitých turistických služeb v nabízených produktech či aktivitách.
V této významové posloupnosti jsou v rámci cíle „Zlepšení konkurenční pozice ekonomiky“ navrhovány následující rozvojové priority :
• Budování turistické organizační struktury
• Tvorba turistických produktů
• Budování informačního a rezervačního systému
• Podpora budování turistické infrastruktury